Na koniec tygodnia, dosłownie tuż przed weekendem, mamy dla Was kolejną znaczkową premierę. Tym razem za pośrednictwem znaczka turystycznego przeniesiemy się na malowniczą linię kolejową nr 357, łączącą Luboń z Sulechowem. To właśnie tutaj, kilkanaście kilometrów od Poznania, tuż przy granicy z Wielkopolskim Parkiem Narodowym znajduje się niewielka stacja w Szreniawie. Budynek, jak i linia kolejowa są zabytkowe, a najnowszy znaczek ma Was zachęcić do kolejnej wizyty w tych rejonach i poznania nie tylko kolejowej architektury, ale i historii tych miejsc.
Dzisiejsza premiera nie jest przypadkowa, bo w chwili, w której publikujemy ten news, w Komornikach świętowane są 6 urodziny Klubu Kolekcjonerów Znaczków Turystycznych, z którego inicjatywy powstał prezentowany właśnie znaczek. Jak widać, członkowie klubu działają i pewnie jeszcze nie raz zaskoczą Was nowymi znaczkami w okolicach. Klubowiczom z Komornik życzymy więc kolejnych hucznych jubileuszy, dalszego zapału w propagowaniu znaczków turystycznych i promowaniu lokalnych atrakcji turystycznych.
Przedstawiony powyżej znaczek do sprzedaży trafi 3 października i jak nas zapewniono, dla pierwszych zdobywców przygotowano niespodzianki. Zdobywajcie więc znaczek i koniecznie odwiedzajcie stację w Szreniawie oraz inne pobliskie znaczkowe miejsca turystyczne.
STACJA KOLEJOWA W SZRENIAWIE No. 1177
Szreniawa to stacja położona na linii kolejowej pomiędzy Luboniem a Stęszewem. Znajduje się tutaj niewielki posterunek ruchu, dwa tory główne oraz dwa tory boczne, będące przedłużeniem toru głównego dodatkowego. Pomiędzy torami głównymi znajduje się dwukrawędziowy peron wyspowy. W zachodniej części stacji, na przedłużeniu toru nr 3a znajduje się rampa ładunkowa, która jednak pozostaje nieużywana. Również od strony zachodniej znajduje się budynek dworca, w którym mieści się nastawnia dysponująca, posiadająca urządzenia mechaniczne scentralizowane. Obecny układ torowy stacja zawdzięcza przebudowie na początku XXI w. Z uwagi na zabytkowy charakter linii, pozostawiono istniejące urządzenia sterowania ruchem kolejowym, wymieniono jedynie tarcze ostrzegawcze na świetlne oraz dobudowano tarcze ostrzegawcze przelotowe. Z nastawni obsługiwano też mechaniczne rogatki na przejeździe kolejowym, położonym od strony Stęszewa.