NAJŁADNIEJSZY ZNACZEK TURYSTYCZNY 2019 ROKU - WYNIKI
W minioną sobotę zakończyła się druga tura głosowania na "Najładniejszy Znaczek Turystyczny 2019 roku".
W dzisiejszym newsie poznamy wyniki tego głosowania i wizerunek najładniejszego znaczka turystycznego minionego roku.
Zanim jednak przejdziemy do części szczegółowej kilka informacji tytułem wstępu.
Od kilku lat, w pierwszych tygodniach roku organizujemy głosowanie, swego rodzaju zabawę dla kolekcjonerów, w ramach której w dwóch turach głosowania typowane są najładniejsze znaczki turystyczne wydane w poprzednim roku kalendarzowym. Ma to być zabawa, forma rozruszania turystycznych organizmów przed nastaniem kolejnego sezonu, a dla nas okazja, by zobaczyć jakie znaczki (projekty graficzne) najbardziej podobają się turystom.
Głosowanie odbywało się w dwóch turach. W pierwszej spośród wszystkich 153 znaczków wydanych w poprzednim roku wyłoniono 10, na które oddano najwięcej głosów. Znaczki, które w ten sposób zakwalifikowały się do głosowania, w drugiej turze zostały poddane ocenie kolekcjonerów znajdujących się na "Liście zdobywców ZK".
Głosy oddawane na konkretne znaczki to indywidualny wybór internautów i kolekcjonerów, których gusta niejednokrotnie bardzo się różnią. Im więcej głosów, tym większe szanse na to, że wybrany znaczkiem roku krążek będzie odzwierciedleniem gustu większości głosujących. W tym roku w pierwszej turze głosowało więcej osób niż rok temu, ale już frekwencja w drugiej turze była mizerna.
Na szczęście dzięki głosom wielu zaangażowanych kolekcjonerów i tym razem udało się dokonać wyboru bez konieczności stosowania dogrywki. A wybór ten wcale nie był łatwy. Od pierwszych dni na prowadzenie wyszły dwa znaczki, które zdobyły największą ilość punktów. od czasu do czasu doganiały je inne znaczki, po czym przewaga tych pierwszych rosła. W ostatnich 5 dniach głosowania to znaczek z lokomotywą ET22 to znów z samolotem Fokker Dr. I wysuwał się na prowadzenie, ale ostatecznie najwiekszą ilość punktów i tytuł "Najładniejszego Znaczka Turystycznego 2019 roku" zdobył znaczek:
No. 774 ŚWIDNICA - MIASTO CZERWONEGO BARONA
Wydawcą zwycięskiego znaczka jest miasto Świdnica. Warto zaznaczyć, że jest to znaczek dwustronny, więc tak naprawdę nie wiemy czy do zwycięstwa przyczynił się wizerunek samolotu czy kamienicy, w której zamieszkiwał Czerwony Baron.
Drugie, równie zaszczytne miejsce zdobył znaczek ze wspomnianą lokomotywą ET22 poświęcony Tczewowi jako miastu kolejarzy, a trzecie znaczek z Muzeum Kowalstwa w Wojciechowie.
Głosowanie kolejny raz pokazało, że gusta kolekcjonerów są bardzo urozmaicone, co szczególnie było widać w pierwszej turze głosowania. Jednym podobały się motywy krajobrazowe, innym formy architektoniczne, jeszcze inni zwracali uwagę na detale i zgodność projektu ze stanem faktycznym.
Poniżej podajemy tabelę z punktami, jakie w poszczególnych turach zdobyły znaczki z pierwszej dziesiątki, a w pobieralni udostępniliśmy plik, w którym zebraliśmy ilość otrzymanych punktów również dla pozostałych znaczków, które nie zakwalifikowały się do II tury głosowania. Warto i tam zerknąć, aby przekonać się, że wybór wcale nie był łatwy
Nr znaczka | 774 | 784 | 830 | 877 | 805 | 896 | 804 | 871 | 816 | 772 |
Punkty I tura | 60 | 99 | 41 | 54 | 31 | 64 | 49 | 48 | 47 | 35 |
Punkty II tura | 77 | 71 | 51 | 49 | 48 | 44 | 43 | 41 | 37 | 34 |
Jak co roku zwycięzca, a w zasadzie miejsce, które wydało dany znaczek otrzyma od nas specjalny certyfikat, którym można pochwalić się przed turystami. To takie wyróżnienie, które jak pokazują poprzednie edycje plebiscytu, jest dodatkowym magnesem przyciągającym turystów, sposobem na promocję obiektu, miasta, a nawet regionu. To wreszcie podziękowanie turystów za znaczek dopracowany graficznie, przemyślany i taki, który stanie się ozdobą pewnie niejednej kolekcji.
Wszystkim osobom, które mimo różnych zajęć znalazły czas na głosowanie serdecznie dziękujemy. Pozostałych kolekcjonerów znaczków turystycznych gorąco zachęcamy do obserwowania tegorocznych znaczkowych nowości i udział w kolejnych głosowaniach. Za rok głosujemy ponownie, zatem warto się do tego dobrze przygotować. Zachęcamy do aktywności nie tylko poprzez udział w poszczególnych edycjach głosowania, ale także poprzez promocję miejsc w mediach społecznościowych.
Zespół Znaczków Turystycznych