DLACZEGO APKA NIE DZIAŁA JAK POWINNA?

W ostatnim czasie pojawia się sporo zapytań w sprawie aplikacji na telefony z systemem Android i aby nie odpisywać każdemu z osobna, postanowiliśmy wydać komunikat, który pozwoli Wam rozeznać się w sytuacji.

Zaczniemy od tego, że aplikacja, którą znacie i której używacie od lat, w połowie zeszłego roku przestała działać prawidłowo. Najpierw pojawiły się błędy w nazwach znaczków, potem przestały być aktualizowane punkty sprzedaży a z początkiem tego roku nastąpiła kolejna awaria i m.in. nie jest aktualizowana lista znaczków.

Zaznaczamy, że aplikacja nie jest tworem firmy Znaczki Turystyczne, gdyż została stworzona przez osobę prywatną, której pomagała w organizacji kolekcji. Zasięgnęliśmy języka u twórcy apki i okazuje się, że ma ona problem z pobieraniem danych z naszego serwera i bazy danych. Sam twórca nie ma możliwości, aby wklepywać znaczki ręcznie, stąd brak nowych znaczków w apce.

Nic nie wskazuje na to, że sytuacja ulegnie zmianie, ale jest pewne światełko w tunelu. Okazuje się, że wraz z przebudową naszych stron internetowych jest wdrażane nowe oprogramowanie, które docelowo ma zastąpić znaną Wam aplikację. Nowe oprogramowanie ma się opierać na tych samych zbiorach danych i ma posiadać funkcjonalności znane z używanej dotąd aplikacji. Z tego, co się dowiedzieliśmy, ma być ułatwiony proces synchronizacji kolekcji, a całe oprogramowanie prawdopodobnie będzie działało na wielu systemach operacyjnych. Na razie jednak jest ono w fazie tworzenia, więc na finalny produkt przyjdzie jeszcze poczekać. Pamiętajcie jednak, że aplikacja nadal działa i znajduje się w niej lista wszystkich polskich znaczków turystycznych do numeru 1209, znaczków okolicznościowych do numeru 123 i noworocznych do 2023 r. Dla tych znaczków nadal można wykonywać wszelkie działania (dodawać do kolekcji, potwierdzać pobyt, tworzyć dziesiątki itd.) Funkcji tej nie będzie dla nowych znaczków, które wprowadziliśmy w tym roku, bo po prostu znaczków tych nie ma w aplikacji.

Co więc robić i jak żyć? W oczekiwaniu na nowy program do zarządzania kolekcjami sugerujemy, aby nie usuwać obecnej aplikacji i używać jej prawie jak dotychczas. Przyda się ona jeszcze do przeniesienia całej kolekcji w nowe miejsce, a dodatkowo może posłużyć jako ściąga, jeśli będziecie chcieli zrobić sobie tradycyjną kopię danych. Mimo że mamy XXI wiek polecamy wszystkim spisanie posiadanych znaczków, dat ich zdobycia i innych przydatnych danych (np. znaczków użytych na znaczek kolekcjonera). Możecie to zrobić w jakimś zeszycie, arkuszu kalkulacyjnym czy jak komu wygodnie. Wydarzenia minionych miesięcy pokazują, że lepiej być zabezpieczonym, a prowadząc równoległą ewidencję, możecie mieć pewność, że żadne dane Wam nie znikną.

Jeśli używacie aplikacji w wersji Pro, sugerujemy częste robienie kopii zapasowych. Wszystkim użytkownikom zalecamy natomiast spokój i opanowanie podczas używania apki. Może się zdarzyć i od początku roku mieliśmy kilkadziesiąt takich przypadków, że przy pobieraniu nowych danych, z aplikacji znikały dane o zdobytych znaczkach. Nie panikujcie wtedy, nie instalujcie apki od nowa. Poczekajcie kilka dni i kiedy tylko będziecie mieli dobre połączenie internetowe, pobierzcie dane raz jeszcze, a jeśli nadal problem będzie występował, piszcie do admina.