Początek roku jak zwykle przynosi zmiany i tym razem zmuszeni jesteśmy zmodyfikować dotychczasowo stosowane sposoby wysyłki zamówionych przez Was towarów. Nie będzie to jednak zmiana kosmetyczna, a dość radykalna, likwidująca jedną z opcji i wprowadzająca na jej miejsce kilka innych – zgodnie z sugestiami zamawiających. Tym właśnie zmianom poświęcimy dzisiejszy news, abyście w jednym miejscu mogli się z nimi zapoznać.
Zmiana formy wysyłki i operatorów
Od początku roku podrożały przesyłki Poczty Polskiej i znacząco spadła jakość obsługi, w związku z tym rezygnujemy z wysyłania przesyłek listowych, a towary wysyłać będziemy jedynie paczkami. Oprócz Poczty Polskiej usługi kurierskie będą dla nas realizować dwie inne firmy, czyli Inpost oraz Orlen Paczka. Tak więc spośród trzech operatorów każdy będzie miał możliwość wyboru pięciu sposobów dostarczenia paczek, a te doręczane będą zarówno na adres zamieszkania, jak i do wskazanego punktu odbioru np. paczkomat.
Niezbędne dane i ich aktualizacja
To, co dla Was i dla nas jest najważniejsze, to prawidłowe poinformowanie nas o rodzaju wybranej przesyłki oraz podanie wszelkich niezbędnych danych. Osoby, które do tej pory uchylały się od podawania numeru telefonu kontaktowego, bezwzględnie będą musiały go podawać, ponieważ w procesie nadawania przesyłki pole „telefon kontaktowy” mamy zaznaczone jako pole obowiązkowe, jak również wszelkie informacje od przewoźnika odbywają się drogą elektroniczną, nie ma już papierowego awiza. Także w przypadku nieobecności, kurier nie będzie miał możliwości skontaktowania się z odbiorcą. W związku z wprowadzanymi zmianami rozpoczęliśmy działanie na nowej platformie. Musimy zatem stworzyć całkiem nową bazę danych i dlatego prosimy, aby każda osoba realizująca pierwsze w tym roku zamówienie zaktualizowała swoje dane adresowe. Mamy natomiast nadzieję, że podawanie danych będzie towarzyszyło każdemu następnemu zamówieniu, dzięki czemu będziemy w stanie wyłapać ewentualne zmiany, o których zamawiający czasem zapomni nas poinformować.
Zmiana cennika
Wspomniana zmiana operatorów wiąże się także ze zmianą cenników wysyłkowych. Dla każdego z operatorów cennik ten jest inny i szczegółowo przedstawiliśmy to w tabeli „Koszty wysyłki” klik >> W związku z tym, że wszystkie przesyłki realizowane będą jako paczki, znika z naszej oferty podział na ilość wysyłanych znaczków. Jednocześnie zachowujemy darmową przesyłkę dla zamówień 41 i większej ilości znaczków w jednej przesyłce.
Płatna wysyłka Znaczków Kolekcjonera
Wraz ze zmianą kwestii wysyłek zmuszeni zostaliśmy do zaniechania darmowej wysyłki ZK. Mimo wielokrotnych próśb często nadużywano tej formy, a dla nas był to corocznie ogromny koszt. Przez 12 lat jako jedyni mieliśmy całkowicie darmowe weryfikacje, a do tego również wysyłkę zweryfikowanych ZK. Od teraz to turysta będzie opłacał koszty wysyłki, weryfikacja nadal pozostaje bezpłatna, jak również darmowy pozostaje przyznany Znaczek Kolekcjonera.
Pomoc w sprawie wysyłek
Zdajemy sobie sprawę z tego, że wszelkie wprowadzone zmiany mogą być dla Was z początku uciążliwe. Także my musimy się przestawić na nowy sposób nadawania i zapewne przez pewien czas wszyscy będziemy się docierać w kwestiach wysyłek. Pamiętajcie jednak, że w dziale „Pomoc” znajduje się temat „Przesyłki bez tajemnic”, w którym szczegółowo omawiamy poszczególne kwestie związane z wysyłką Waszych zamówień. Jeśli odwiedzicie tę stronę, przeczytacie ją od góry do dołu i krok po kroku zrealizujecie wszystkie punkty, to nikt nie powinien mieć problemów ani z wyborem odpowiedniej opcji, ani ze znalezieniem niezbędnych danych. Gdyby jednak jakieś czynności nastręczały szczególnych trudności, dajcie nam o tym znać, a będziemy zgłębiali temat i udzielali stosownych porad.
Termin wprowadzenia zmian
Wyżej opisane zmiany wprowadzamy w życie z dniem 15 stycznia 2024 roku. Zamówienia złożone do tego dnia, realizowane są wg dotychczasowych zasad.